V začiatkoch zakladania nášho webu sme so SEO a tvorbou obsahu nemali veľké skúsenosti, koniec koncov, kto ich v začiatkoch má. Rozpočet na náš on-line projekt bol celkom dostatočný, preto sme nešetrili na žiadnej časti, ktorá tvorila jeho celok. Z tohto dôvodu sme neraz investovali aj také peniaze, ktoré sme vlastne vôbec nemuseli. Jednou z takýchto kategórií boli texty. Napríklad, dali sme si inzerát, že hľadáme človeka na tvorbu PR článkov. Cenu sme stanovili takú, akú nám poradili v jednej agentúre. Že vraj keď pôjdeme s cenou dole, nedostaneme nič kvalitné. Tieto neskutočne drahé PR články sme si následne umiestnili priamo na náš web. Keďže sme chceli, aby na ňom obsah pribúdal každý deň, platili sme si za skutočne veľmi veľa článkov. Po istej dobe sme natrafili na slečnu, ktorá nám poradila, že na web by sme si mali nechať vytvárať klasické obsahové články. Tie musia byť taktiež kvalitné, no pre copywritera je ich spracovanie logicky ľahšie. Nemusí sa zaoberať kľúčovými slovami či spätnými odkazmi. To je mimochodom ďalšia vec. Obsahový článok nie je SEO text. Nemusí teda obsahovať pravidlá, ktoré musia mať texty, ktoré slúžia na samotnú optimalizáciu stránky. Samozrejme, nie je to na škodu, no v rámci financií niekedy i áno.
Týmito riadkami vám chcem povedať to, že medzi rôznymi typmi textov sú isté rozdiely, a to ako v cene, tak aj v ich kvalite. Netvrdím, že by ste mali niečo odfláknuť, len rozlišovať, čo vlastne potrebujete a za čo platíte. Takže ešte raz krátke zhrnutie, ktoré vám určite pomôže sa dostatočne zorientovať.
- PR článok slúži na umiestnenie na inom webe. Obsahujú spätné odkazy a musia byť skutočne dobre prepracované.
- SEO textymôžu byť na vašom, ale i na inom webe, no musia obsahovať SEO základy.
- Obsahové článkypatria na váš web, nemusia v nich byť spätné odkazy a ani nejaké cielené používanie kľúčových slov, aj keď to nie je na škodu.